BSDTR

Akıllı yedekleme - ln -s ile linkleme


 Yıllardır Linux, BSD kullana kullana kendime bazı pratik ipuçları geliştirdim. Bu da herhangi bir problemde, sisteme geri dönmeyi kolaylaştırıyor.
Şöyle ki yeni bir dağıtım kurduğumda veya yanlışlıkla bir dizini sildiğimde, "Depom da" sakladığım "kişisel" dosyalarımın aslı (kaynak) silinmeyip, "ln -s" ile oluşturduğum, kısa yollar siliniyor.

Geçmişte çok hatalı komutlar verip, bir çok kez sıfırdan kurulumlar yapmışlığım vardır, bende sistemi tam yedekleme yerine, akıllı yedekleme diyebileceğim bu yöntemi, kendime göre uyarladım.


Ayrıca her zaman diskimde 2-3 arası dağıtımlarda olur, haliyle ondan ona geçtiğimde, hepsine aynı ayarları yapmak zor geliyor, yedeklerimin güncel kalmasıda önemli oluyor tabi. 

Örn.  Ev dizininde ki ~/Müzik dizinim bir kısayoldur, aslı depomdadır ve aslını diskimde ki her dağıtımda ortak kullanılır. Ben kısayolu silsemde, aslını yedeklediğim (kaynak) yer silinmez.

Depo dizinimde /mnt/depo/sistem/kisisel/Müzik olsun (kaynak) ve ben bunu ev dizinime (home) kısayol olarak linkleyeyim.

Önce ev dizininde ki ~/Müzik dizinini siliyorum, tabi içinde dosyalarınız varsa alın.

$ rm -rf ~/Müzik

Sonra depoda ki asıl (kaynak) yeri ev dizinine linkleyin.

$ ln -s /mnt/depo/sistem/kisisel/Müzik ~/

Linkleme bu kadar.


Ben ev dizinime sadece Müzik leri değil, "Belgeler" "İndirilenler" "Resimler" "Videolar" ıda linkliyorum.

Yani bunların asılları /mnt/depo/sistem/kisisel/ altında veya deponuz nerede ise ordadır.
🚫 İsimler sizde değişik olabilir, kendinize göre düzenleyiniz. 

$ ln -s /mnt/depo/sistem/kisisel/Müzik ~/

$ ln -s /mnt/depo/sistem/kisisel/Belgeler ~/

$ ln -s /mnt/depo/sistem/kisisel/İndirilenler ~/

$ ln -s /mnt/depo/sistem/kisisel/Resimler ~/

$ ln -s /mnt/depo/sistem/kisisel/Videolar ~/

Tabii diğer dağıtımlarımda da, "depo" dizinini aynı (mount) yolu ayarlıyor ve bağlıyorum.

Bu aşama örn. opera tarayıcısı da pratik oluyor, her dağıtıma geçtiğimde ayrı ayrı ayar yapmıyorum. Sadece operayı kuruyor, ayar dosyasını siliyor ve linkliyorum o kadar..

opera'nın dizini ~/.config/opera dır.

Önce opera'nın dizini üsteki yedeklerin olduğu yere kopyalayalım.

$ cp -a ~/.config/opera /mnt/depo/sistem/kisisel/

Sonra ev dizinindekini opera'yı silelim.

$ rm -rf ~/.config/opera

sonra ydeklediğimiz opera dizinini tekrar ev dizinine linkleyelim. 

$ ln -s /mnt/depo/sistem/kisisel/opera ~/.config/

Artık ev dizininiz silinse veya kullandığınız o dağıtım çökse bile, opera ayar dosyanız, /mnt/depo/sistem/kisisel/opera altında güvendedir.

Tabi depo dizininiz (kaynak) de silinirse, ağıtlar yakmaya başlayabilirsiniz, onu silmeyin. 😀

yorum yok:

Yorum Gönder

2010 - 2024 Beastie BSD Türkiye 🇹🇷