BSDTR

LY giriş yöneticisi

Ly, Linux ve BSD için hafif bir TUI (ncurses benzeri) GİRİŞ yöneticisidir. 
 Görüntüsü hoşuma gittiği için, derleyerekte kurdum, Debian paketi yok. 
Fazla bir aşamasıda yok, kolayca kuruluyor. 
Karakonsoldan azcık hallicedir bu yakışıklı :)

Ama bir sıkıntısı var, onuda söylemek gerek.
Bilemiyorum ileride düzelir mi, ya da benim sistemden dolayı mı yapıyor belli değil ama sistemden LOGOUT/ÇIKIŞ yapınca ya da uykuya geçince, tekrar masaüstüne gelince çökme yaşanıyor.
Bu tamamen benim sistemden de kaynaklı olabilir. 

Diğer masaüstleriyle birliktede kullanılıyormuş, sitesinde detaylar mevcut.


Derleyerek kuruyoruz
Önce bağımlılıklar.
apt install build-essential libpam0g-dev libxcb-xkb-dev
Devam
git clone --recurse-submodules https://github.com/nullgemm/ly.git
cd ly
make

terminalde test edin (ancak masaüstü ortamları başlamaz)
sudo make run

Sisteme kurmak için
sudo make install
systemd hizmetini etkinleştirin.
sudo systemctl enable ly.service

sddm, lxde, slim gibi diğer çalışan yöneticiniz varsa durdurmak gerekir. (Ben hepsini kaldırdım)
Ne kullanıyoruz öğrenelim.
cat /etc/X11/default-display-manager

Durduralım
systemctl disable xxx

Normalde yeniden başlatınca çalışması gerekir, ama bu biraz değişik "dpkg-reconfigure ly" de gözükmüyorda, o yüzden eğer çalışmazsa biraz uğraşmanızda gerekebilir.
Zaten yaptığınız ayarları geri almayı bilmiyorsanız, hiç bu işe girişmeyin, hazır giriş yöneticilerinden şaşmayın.
Kolay gelsin.

yorum yok:

Yorum Gönder

2010 - 2024 Beastie BSD Türkiye 🇹🇷