BSDTR

/usr/share/* dizini silinirse!


 Debian tabanına geçtikten sonra Pardus'u deneme imkanım pek olmamıştı, ama görüyorum ki deneyince Pardus 21 gayet güzel olmuş.

Sanırım bundan sonra bir aksilik olmazsa, Pardus ile devam ederim. Sonuçta Debian'dan bir farkı yok, Xfce, Gnome yerine, sunucu kurulum İso'su ile taban sistemi kurduktan sonra, Lumina masa üstünü kurdum ki, genelde kurulumlarımı böyle yaparım.


Herneyse Pardus'u kafama göre yaptıktan sonra, bir yanlışlık sonucu /usr/share/* altında ne varsa, rm -rf ile uçuverdi 😃 Tabi sistem çöktü, yeniden kurulum yapmayı düşünürken, açıkcası üşendim, sıfırdan kurulum bir sürü işti çünkü.

Derken google amca beni buraya attı, tamda birisi aynı benim gibi rm -rf ile /usr/share/* yi uçuruvermiş :) ki orada yazılanlar banada ilaç oldu.

Orada ki çözümden farklı olarak, ben 5. adımdan itibaren chroot ile devam ettim.

Makinede Debian 9 da kurulu olduğu için chroot daha kolay oldu. 

Olura (olmazda) başka birine de lazım olabilir diye bu rehberi hazırladım.

...

5:)

dpkg paketini İso içinden aldım.

(İSO yolu: Pardus-21.0-SERVER-amd64/pool/main/d/dpkg/dpkg_1.20.9_amd64.deb)

fare sağ tık >> ark ile aç > Çıkart > Şuraya çıkart diyerek emaneti aldım.

Sonra kurdum.

dpkg -i dpkg_*.deb


6:)

Depo güncelle

apt update


7:)

Temel bileşenleri yeniden yükle.

apt install --reinstall debconf linux-base

mkdir /usr/share/python

apt install --reinstall python2.7-minimal python3-minimal


8:)

Sonrası bu komut, bu biraz uzun sürer, her uzun şey gibi o da bir zaman sonra biter 😃

apt install --reinstall $(dpkg -S /usr/share/ | sed 's/,//g' | sed 's/: \/usr\/share//g')


9:)

Varsa bozuk paketleri düzelt

dpkg --configure -a

apt install -f


10:)

Bu adımı atladım, resolv.conf' a bir şey yapmadım.


11:)

Final ve yeniden başlatma


Son olarak Lumina desktop'u kaynak kodundan derleyerek kurdum, akabinde mutlu sona ulaştım.
Bu bana ders olsun bir daha rm komutunu daha dikkatli kullanırım diyeceğim ama bu kaçıncı oldu, hatalar her zaman oluyor işte. 😀

yorum yok:

Yorum Gönder

2010 - 2024 Beastie BSD Türkiye 🇹🇷