BSDTR

Otter Browser / Tarayıcı

Eski Opera 12.xx den ilham alınarak hazırlanan bir tarayıcı Otter, Arayüz QT ile geliştirilmektedir. Oldukça da hızlı bir tarayıcı, kullandıkça farkınıda göreceksinizidir, ne vardı FF de böyle seri olsaydı :)

Otter artık yavaş yavaşta kullanılma düzeyine geldi... her ne kadar daha eksikleri olsada, eksiklerini hızla gideriyorlar, nette önemli işler yapmıyorsanız, veya 2. bir tarayıcı olarakta sistemde bulunması fena olmayacaktır.
Notlar, popup engelleyici, flash engelleyici, görünüm, geçmiş, indirme yöneticisi gibi eski Operadan tanıdık araçlarıda vardır.

Tabi henüz kararlı sürümleri duyurulmadığı için, önemli işleriniz için kullanmayınız.

Tanıtım sayfası: http://otter-browser.org
Forum: http://thedndsanctuary.eu/index.php?board=9.0
Ekran görüntüleri: http://im9.eu/album/otter-browser
Ön sürümler: http://sourceforge.net/projects/otter-browser/files/
Github: https://github.com/Emdek/otter
Çeviri sayfası: https://www.transifex.com/projects/p/otter-browser/language/tr_TR/

Şuan Pkg depoda otter-browser-0.9.07 sürümü olsada, portlarda otter-browser-0.9.09 vardır, tabi bunun için derleyerek kurmak gerekir, ama pkg ile iki tıkla kolaycada kurulacaktır.

4 yorum:

  1. Biz de bu sayede öğrenmiş olduk. Teşekkürler. ;)

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah sevgili dost, ben bir süredir takipteydim, sistemimde kuruluydu, gayri küçük bir duyuru yapayım demiştim.

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Felâsife, sonunda sen de Arlina Design tasarımını yakaladın, hayırlı olsun.
    Benim sitede kullandığım tasarımın iskeleti Arlina Design ama yüzde seksen kendime göre değiştirdim. Arlina Design'e ait dört tasarımın begendiğim özelliklerini tek tasarımda birleştirdim, böylece bugünkü illedelinux meydana geldi. Şu anda kullandığım tasarım için belki binlerce tema deneyiminden geçmek durumunda kalmıştım...

    Bu arada bu Otter Browser halen her sitede güvenlik pencereleri açması yüzünden kullanmıyorum, o pencerelere ne zaman bir çözüm gelirse o zaman ancak kullanabilirim, her sitede açtığı pencere bıktırıyor, çok uğraştım ama geliştiriciler el atmazsa olmuyor.
    Bu Otter'e eski Opera fanatiği zahek rumuzlu arkadaşımız yardım ediyor ama yine de geç gelişiyor...

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim sevgili Anıl
    Pek bilerek değil benimkisi, biraz araştırıp beğenerek geçmiş oldum Arlina Design'e :)
    Responsive tema arıyordum zaten, iyi oldu bu, şimdilik bir sorunda görünmüyor, arama olayını mobile ayarlamam gerek yalnız, onada bilahare bakarım artık.

    Ben daha fazla temayı kurcalamayı da düşünmüyorum, zira kurcaladıkça karman çorman oluyor illaki. :)
    Ama öteki bloguma da bundan kullanacağım, renk olayını filan değiştirim tabi biraz.


    Otter Browser'i de unuttuk gittik hakikaten, epeydir denemedim hiç, sitesine baktım tam gaz devam da ediyorlarmış, merak ettim ilk fırsatta denerim artık.
    Zahek'i tanıyorum, yüz yüzede görüşmüştük, tabi sonradan Opera olayı bitince, Opera Türkiye filan da bitti, onlar sanırım şimdi Vivaldideler, ama genede pek bilmiyorum son durumlarını.

    YanıtlaSil

2010 - 2024 Beastie BSD Türkiye 🇹🇷