BSDTR

Kayıkçı

Bekle kayıkçı, bende bir gün geleceğim.
Nere götürürsen, bende ora gideceğim.
Zaten başka bir seçenekte yok değil mi?
Anladım sustun, bende susup bineceğim.


Hadi akıl sustu diyelim, gönül nasıl sussun.
Cevaba odaklandık, cevapsızlık nice olsun.
Bari adını söyle kayıkçı, yoksa o da mı yok.
Niye orada bekler, nere gelir, nere gidersin.

Ne beklersin gönül kıyımda, var git yoluna.
Çöl sessizliğinden de sessiz durma karşıma.
Bir cevap ver, bir söz söyle, halden anlasana.
Belki gelmekte istemem, cevap yok mu buna.

Kime konuşuyorum ki, yoksa sen bir hayal misin?
Öyleyse hayalim bir cevap ver, hangi tür hayalsin?
Bana konuşmayan hayal, benim hayalim nasıl olur?
Hayalime ruh verebilirken, sen nasıl ruhsuz kaldın?

Gerçek misin? ondan mı ruhun yoktu, ama bu imkansız!
Kimseler bilmiyor ki seni, adını söyleyende yok, ya nasıl!
Sen benim hayalimde gezen, o sessiz kayıkçı değil misin?
Yüzünü de görmedim ki kayık gördüm, bir suretin var mı?

Yoksa bir suretinde mi yok, ondan mı sessizliği seçersin.
Hoş bir tercihin olsaydı, sen genede sessizliği seçersin.
Ruhla kolayda, mesele ruhsuz yaşayabilmek mi dersin.
Öyleyse ruhsuz durabiliyorsan, zaten sessizliği seçersin.

Acaba bazen sessizliği istemek, ruhsuzluğa bir özlem mi?
Bir tenhanın ebediyetine, hiçliğin hiçliğe olan gözlemi mi?
Hiçliği özlemek için ruhsuz olmak gerekiyorsa... anladım.
Hiçlikte soru cevap yok, yok yok, varlığı kim ne etsin mi?

Teşekkürler sessiz kayıkçı, bilsenki neler söyledin bana.
Bildiğini biliyorum evet bile diyemesende o evettir bana.
Sen benim gönül kıyımda, sonsuzluk nöbeti beklerken.
Bir iç çekmektir başa düşen, gayrısı hayal olacak bana.

Artık yeter, şairin şiarı, şiiriyle anca bu kadar olur.
Sessizlik yolcusuna, hayaletler sırdaş yoldaş olur.
Yeter ki anlamak iste, taş bile dillenir bülbül olur.
Sözde mana olsada, manada söz sessizlikle olur.




Denetim: mint-x-mod-flat 
Sistem ikon: Compass svg

----------------------------------
V2:

4 yorum:

  1. Merhaba sevgili Felasife.
    Yazılarınızda genel olarak şiirsel dokunuşlar var.
    Üstelik etkileyici.
    Sahi siz şairmisiniz?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba sevgili Vedat
    Var diyelimde var olsun:) şiirsel anlatım olayını çok severim.
    Bundan bazende açık kaynakta istifade ediyor bazı bazı.:)

    İlk mesajı güncelledim, şiirin tamamını ekledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatımda ilk defa bir şiiri okurken gözlerim yaşardı.
      Yalnızlıgın, sessizligin bir tahta parçasının insana neler anlatabilecegi bu kadar güzel izah edilir mi?
      Okurken beni derinlere, deryalara aldı götürdü adeta.
      Bana böyle bir anı yaşattıgın için çok teşekkür ederim.
      Saygılar ve sağlıklı ömür dilerim.

      Sil
  3. Eyvallah sevgili Vedat sağ olasın.
    Evet, sessizlikte çok şeyler anlatır, şiirde de dediğim gibi taş bile dile gelir.
    Bu meyanda birde "Ağaçtan öte" diye benzer bir çalışma vardı.

    Herkesin cansız gördüğü ey cansızlık, canın canıydın sen.
    Konuşan kendi gürültüsünden duymaz, özün özüydün sen.
    http://bsd-tr.blogspot.com.tr/2014/12/agactan-ote.html

    YanıtlaSil

2010 - 2024 Beastie BSD Türkiye 🇹🇷