BSDTR

Dahili mikrofon ile ses kaydı


Elimde iki tane laptop var ve epeydirde bunları kullanıyorum ve ikisinde de BSD ler yüklü tabii, ses sürücülerinide otomatik tanıyor, webcam ilede bir sorunum yoktu, yalnız niyeyse şimdiye kadar dahili mikrofonlarını çalıştıramamıştım , dedim herhalde BSD mikrofonu tanımıyor :D ...
Görünen o ki BSD yi tanımayan meğersem benmişim, dahili mikrofonlar gayet iyi çalışıyor. :yes:

Asus marka cihazın ses modül bilgisi
cat /dev/sndstat
FreeBSD Audio Driver (newpcm: 64bit 2009061500/amd64)
Installed devices:
pcm0: <VIA VT1708S_0 (Analog 2.0+HP/2.0)> (play/rec) default

Acer marka cihazın bilgisi.
cat /dev/sndstat
FreeBSD Audio Driver (newpcm: 64bit 2009061500/amd64)
Installed devices:
pcm0: <Realtek ALC268 (Analog 2.0+HP/2.0)> (play/rec) default
pcm1: <Realtek ALC268 (Front Digital)> (play)

Görüldüğü üzere ikisinde de (play/rec) özelliği var.
Bu noktada dahili mikrofonu çalıştırmak için kmix'i kurcalamak gerekiyormuş, yani resimde ki gibi olması gerekiyormuş.
(Sanırım Mikrofon kısmı harici aparatlar için geçerli)

Bu noktada beni zorlayan bir olayda varsayılan olarak gelen ayarlarda Mikrofon ayarında ki tik'in yeri değiştirilemiyor, ne yaparsan yap sabit kalıyor.
Peki o tik'i Monitör 'e nasıl aldın derseniz, tesadüfen Audacity ile bunun yapılabildiğini fark ettim, Kde ayarlarından olmuyor, sanırım bir bug var.
Resimde ki /dev/dsp kısmından Monitor 'u seçmek gekiyor

Test etmek içinse Audacity 'i kullanabilirsiniz, rec düğmesine basın ve kısa bir kayıt yapın sonrada dinleyin.

Ayrıca konsoldan rec 1.flac veya rec 1.wav gibi komutlarlada deneyebilirsiniz, kaydı CTRL+C ile durdurun ve oluşan dosyaya tık'layın ama böyle kayıt için sox ve espeak 'ın kurulu olması gerekebilir.

BSD kalın.

2 yorum:

  1. :up: Ne iş stüdyo işine falan mı girdin :)

    YanıtlaSil
  2. Hehe yok girmedim de açık kaynağın cilveleri işte, daldan dala hoplatıyor bizi :D

    YanıtlaSil

2010 - 2024 Beastie BSD Türkiye 🇹🇷