BSDTR

USB aygıt Aç/Kapa | BSD

USB aygıtları açma kapatma (USB güç yönetimi) konusunda değil Türkçe kaynak İngilizce kaynak bile bulamadım o yüzden bu yazıyı hazırlamak istedim.
Aslında olay oldukça basitmiş ama pek kullanılan bir yöntem olmayınca pek anlatanda pek olmamış.
Rusça'nız kuvvetliyse buralara 1 , 2 bakabilirsiniz :D ...
Şimdi benim sistemde 2 webcam var ve bunun birisi (Acer) yerleşik olanını çalıştırmak istiyorum ama aksi gibi açılışta USB20 olan webcam çalışıyor.
Dikkat ederseniz 2 webcamde pwr=ON yani açık, diğeri de USB fare zaten onunla işimiz yok.
#usbconfig
ugen1.2: <USB20 Camera vendor 0x0c45> at usbus1, cfg=255 md=HOST spd=HIGH (480Mbps) pwr=ON
ugen2.2: <USB Mouse A4Tech> at usbus2, cfg=0 md=HOST spd=LOW (1.5Mbps) pwr=ON
ugen1.3: <Acer CrystalEye webcam SuYin> at usbus1, cfg=0 md=HOST spd=HIGH (480Mbps) pwr=ON

USB20 webcam'i kapatalım. (ugen'e göre hareket ediyoruz)
# usbconfig -d ugen1.2 power_off

Açmak içinde tersini uyguluyoruz.
# usbconfig -d ugen1.2 power_on

USB aygıtı açma kapatma işlemi bu kadar aslında, usbconfig ile kontrol ettiğinizde pwr=OFF olması lazım.

Şimdi USB'ye giden gücü kestik ama diğer aygıtımız gene çalışmıyor, sanırım sistem RAM'den okuyor, bu yüzden diğer aygıtı göremiyor
Neyse olayımız diğer aygıtı (ugen1.3) yeniden tanıtmak.
# usbconfig -d ugen1.3 power_off ; usbconfig -d ugen1.3 power_on
# webcamd -d ugen1.3 -i 0 -v 0 -B
# chown root:operator /dev/video0

Bundan sonra açılışta çalışmayan yerleşik webcam'imiz artık çalışıyor olması lazım.
$ pwcview

Tabii burada ben webcam olayını anlattım ama benzeri konularda da mantık aynı olacaktır büyük ihtimal.
Kullanmayacağınız USB aygıtını pwr=OFF yapın, ve diğer kullanacağınızı da aktif edin.
İlişkili konu; FreeBSD'ye Kamera (WebCam) tanıtmak

Not:
Neden 2 webcam kullanıyorsunuz derseniz, USB olanın ışığından yaralanıyorum, yani lamba yerine kullanıyorum, güzel ışık veriyorda :D yoksa webcam olarak pek işe yaramıyor yerleşik olan daha iyi. :cheers:

yorum yok:

Yorum Gönder

2010 - 2024 Beastie BSD Türkiye 🇹🇷