BSDTR

BSD sistemlerde disk sıcaklık ölçümü (smartmontools)

Neyse smartmontools ile hem disk sıcaklığı hemde bir takım disk sağlık bilgileride alınıyor.
Ama tabi beni ilgilendiren disk sıcaklık bilgileri o yüzden sağlık (health) bilgilerine girmeyeceğim, zaten onlardan çokta anlamam. ...Neyse smartmontools ile hem disk sıcaklığı hemde bir takım disk sağlık bilgileride alınıyor.
Ama tabi beni ilgilendiren disk sıcaklık bilgileri o yüzden sağlık (health) bilgilerine girmeyeceğim, zaten onlardan çokta anlamam.

smartmontools'u kuralım, Kurulum kısa sürüyor merak etmeyin :D
# cd /usr/ports/sysutils/smartmontools ; make install clean

Sıcaklık bilgileri için bu komut yeter ama
# smartctl -a /dev/ada0 | grep Temperature

daha kısa olması için, böyle verilebilir, ayrıca bu komut süperkarambada da işe yarıyor.
# smartctl -a /dev/ada0 | grep Temperature | awk '{print $10}' | tail -n 1 

Disk bilgileri içinde bu yeterli.
# smartctl -i /dev/ada0

[mono@pcbsd-464] ~> smartctl -i /dev/ada1
smartctl 5.41 2011-06-09 r3365 [FreeBSD 8.2-RELEASE-p2 amd64] (local build)
Copyright (C) 2002-11 by Bruce Allen, http://smartmontools.sourceforge.net

/dev/ata control device can't be opened: Permission denied
Unable to get ATA device list
=== START OF INFORMATION SECTION ===
Model Family: Seagate Momentus 5400.6
Device Model: ST9320325AS
Serial Number: 6VD2GRM8
LU WWN Device Id: 5 000c50 027ab5444
Firmware Version: 0001SDM1
User Capacity: 320 072 933 376 bytes [320 GB]
Sector Size: 512 bytes logical/physical
Device is: In smartctl database [for details use: -P show]
ATA Version is: 8
ATA Standard is: ATA-8-ACS revision 4
Local Time is: Fri Jul 8 19:46:29 2011 EEST
SMART support is: Available - device has SMART capability.
SMART support is: Enabled

NOT:
S.M.A.R.T desteğinin tam açılması için /etc/rc.conf'a bu komut yerleştirilmelidir
smartd_enable=”YES"

Gerçi ben bunu kullanmıyorum zira log'larda hata verdiğini gördüm ve kaldırdım, bana sıcaklık bilgileri yetiyor zaten.

Yararlanılan kaynaklar:
http://www.cyberciti.biz/tips/monitoring-hard-disk-health-with-smartd-under-linux-or-unix-operating-systems.html

3 yorum:

  1. /etc/rc.conf:124:syntax error unterminated quoted string
    enter full pathname of shell or return for /bin/sh:ugen



    açılışta böyle bir hata alıyorum...bu sorunu nasıl çözerim felasife?

    YanıtlaSil
  2. /etc/rc.conf 'un 124. satırında hata veya yanlış parametre varmış, dolayısıyla onu düzeltmek lazım ya da rc.conf dosyanı ekle bakalım neymiş.

    YanıtlaSil
  3. sende de bsd geç mi açılıyor felasife...bunu hızlandıramaz mıyız...yani bir çözümü yok mu...


    bir de arada bir sistem donuyor, bu normal mi...beklememe rağmen sistem cevap vermiyor ben de gücü kapatıyorum mecburen...

    YanıtlaSil

2010 - 2024 Beastie BSD Türkiye 🇹🇷