BSDTR

Kvantum manager - QT tema motoru

KDE, LXQt, Lumina desktop vb. gibi Qt4/Qt5 alt yapısını kullanan masa üstleri için, SVG tabanlı bir tema motorudur Kvantum tema.

Githup sayfası burasıdır.
https://github.com/tsujan/Kvantum/tree/master/Kvantum 

Kullandığım kadarıyla oldukça şık ve hafif bir yapısı var. Debian da kullanmak için kaynak dosyasından kendimiz derlememiz gerekiyor.
Öncelikle derlemek için, bu bağımlı paketlerin kurulu olması gerekir.

g++ libx11-dev libxext-dev qtbase5-dev libqt5svg5-dev libqt5x11extras5-dev libqt4-dev libkf5windowsystem-dev qttools5-dev-tools
Bu bağımlılıklar kurulduktan sonra, derlemeye geçilebilir.
$ cd /tmp
$ wget https://github.com/tsujan/Kvantum/archive/master.zip
$ unzip master.zip
$ cd Kvantum-master/Kvantum
$ qmake ; make

# make install

Eğer geri kaldırmak isterseniz aynı adımları tekrarlayın, son adımda bunu verin.
# make distclean

Derleme sorunsuz geçtiyse, masa üstünüzün tema ayarlarında veya menülerde görünecektir.
Aynı şekil Kvantum manager diye kendi ayar arayüzü de bulunmaktadır.

Artık bundan sonrası kurcalamaktır :D

FreeBSD depolarda paket olarakta bulunduğu için, kurulumu daha kolaydır.
Paket adları:
  • qt4-style-Kvantum
  • qt5-style-Kvantum
Kvantum'u mu Türkçe yapmak isterseniz, burada ki kvantummanager_tr.qm dosyasını, /usr/share/kvantummanager/translations içine atın.

NOT:
Kvantum manager depolardan da kurulabiliyor.

sid (unstable)
bullseye (testing)
sid (unstable)

#apt install qt5-style-kvantum

Debian 9  stretch deposunda yok.

Kvantum sitesinden bazı resimler.




Bunlarda LXQT masa üstümden gelsin. :)




Not:
Masaüstü resmi köyümdür, oraya bir konteyner kondurdum, bu da onun resmidir.
Yani artık fırsat buldukça, şehirden de, teknolojiden de bilimum şehre ait ne varsa onlardan, kaçmanın yolunu hazırladım. :)

Darısı doğayı sevenlerin olsun.

Sevgiler



FreeBSD 11 + Lumina desktop + Kvantum





yorum yok:

Yorum Gönder

2010 - 2024 Beastie BSD Türkiye 🇹🇷