BSDTR

FreeBSD 10.0 RELEASE çıktı (Final)


FreeBSD nin 10.0 release final sürümü artık çıktı.
Tam detaylı sürüm notlarına buradan ulaşabilirsiniz.

Tam donanım desteğine ise buradan ulaşabilirsiniz.

İndirme için İndirme bölümümüzü kullanabilirsiniz. 
(Linkler Ulakbim ftp sunucularından verilmiştir ve oldukça hızlı inmektedir)
* İndir *


Bazı yeni özellikler:
* GCC is no longer installed by default on architectures where clang(1) is the default compiler.
* Unbound has been imported to the base system as the local caching DNS resolver.
* BIND has been removed from the base system.
* make(1) has been replaced with bmake(1), obtained from the NetBSD Project.
* pkg(7) is now the default package management utility.
* pkg_add(1), pkg_delete(1), and related tools have been removed.
* Major enhancements in virtualization, including the addition of bhyve(8), virtio(4), and native paravirtualized drivers providing support for FreeBSD as a guest operating system on Microsoft Hyper-V.
* TRIM support for Solid State Drives has been added to ZFS.
* Support for the high-performance LZ4 compression algorithm has been added to ZFS.

http://www.freebsd.org/releases/index.html

5 yorum:

  1. bsd-tr olarak yeni ozellik listesini tercume etmediginiz icin sizi elestiriyorum...

    YanıtlaSil
  2. Tabii haklısınız elbette ama Türkçe konusunda başka sıkıntılarımızda var ve BSD kullananların sayısıda kısıtlı.
    Ama en azından ben İng. konusunda çok az bir bilgim olsada BSD haberlerini takip ediyorum.

    Yeniliklere gelince az/çok anladığım.
    * GCC yerine Clang 'a geçildi.
    * Sınırsız DNS belleği filan diyor pek anlamadım açıkcası.
    * BIND kaldırıldı
    * make yerine NetBSD den bmake gelmiş (detayını bilmiyorum nasıl kullanılır vs.)
    * pkg paket sistemi geldi.
    * Eski pkg_add(1), pkg_delete(1) artık yok, kaldırıldı.
    * Sanallaştırma ile ilgili tam detayını bilmiyorum bazı destekler elmiş.
    * TRIM desteği ZFS ye eklenmiş.
    * Yüksek performanslı LZ4 sıkıştırma algoritması ZFS ye eklenmiş.

    Tabii bunlar belli başlılarıdır, örn. kurulum aşamaları bile ZFS den dolayı biraz değişmiştir.

    YanıtlaSil
  3. Benim kullanıcı ile buraya nasıl yorum yapabilirim ki?

    YanıtlaSil
  4. Aynen böyle yaptığın gibi yorum yapabilirsin.
    Ama yeni konu da açayım dersen ona bakmak gerek.

    YanıtlaSil
  5. ZFS' yle birlikte heycan verici olmuş gerçekten... Zamanla kullanıcı sayısının PC-BSD'yle beraber artacağına inanıyorum!

    YanıtlaSil

2010 - 2024 Beastie BSD Türkiye 🇹🇷