BSDTR

Bul/Değiştir (Find and Replace) programları

Find and Replace” yani “Bul ve Değiştir” denilen bu programların özellikle de “Bul” fonksiyonu çok işime yaramaktadır, zira bir dizin veya alt dizinler içerisinde ki dosyaları saniyeler içerisinde satır satır tarayabilmektedirler, Kde'de WebDaw paketi içerisinde bulunan KFileReplace bu konuda oldukça yeteneklidir. ...
Kde kullandığım sürece kendisi vaz geçilmezimdir, bu ara Xfce4 'e geçince haliyle KFileReplace yerine geçek program arayışına geçtim.
GTK ile yazılmış olan regexxer adlı bir program varmış, henüz fazla bir denemem olmadı ama sanırım Xfce ile regexxer'i kullanabileceğim gibi görünüyor.

Aslında Açık kaynak tarafında bir kaç yazılım daha varmış, bunların bazılarıda çoklu platform destekliyorlar ama bana uyan GTK olarak düzgün anlayabildiğim bir regexxer çıktı şimdilik..
    * regexxer GTK ile hazırlanmış.
    * DocFetcher Java ile yazılmış.
    * Tracker Gnome uygulaması.
    * FAR - Find And Replace Buda java ile hazırlanmış.
    * Recoll QT4 ile yazılmış ama sanırım bunda Find and Replace olayı yok.
    * Searchmonkey QT4 ile yazılmış Kde'ye geçince bunu deneyeceğim, güzel bir şeye benziyor.
    * jedit Text editör ama bunu pek anlamadım açıkcası zor geldi bana, devasa ayarları var.
Umarım birilerini işine yarar, zira bir ara çok aramıştım da bulamamıştım bu tarz programları. :)

yorum yok:

Yorum Gönder

2010 - 2024 Beastie BSD Türkiye 🇹🇷